Menu
Kolej na dobrą kolej - Podpisz petycję

CMK: Modernizacja trwa - i trwać ma!

Od wielu lat trwa modernizacja Centralnej Magistrali Kolejowej - chluby polskiej kolei. Prowadzona jest bez żadnej koordynacji, co w spółce PKP Polskie Linie Kolejowe SA jest normą. Najpierw zamyka się odcinek toru, żeby wymienić sieć trakcyjną. W następnym roku ten sam odcinek zamyka się ponownie - tym razem żeby zrobić dwa mostki. Za rok, żeby zrobić jeszcze jeden mostek, i tak dalej.

W rezultacie od 2006 roku rozkładowy czas jazdy na trasie z Warszawy do Krakowa i  Katowic ani razu nie osiągnął wartości z lat 90-tych (mimo wydania co roku znacznych środków). W dodatku duża część pociągów doznaje opóźnień rzędu 20 minut. Co ciekawe, im bardziej postępuje modernizacja tym czas jazdy staje się dłuższy.

 

Ostatnio zmienianyśroda, 09 lipiec 2014 21:34

1 komentarz

  • Ciekawski
    Ciekawski środa, 22, październik 2014 10:17 Link do komentarza

    "W rezultacie od 2006 roku rozkładowy czas jazdy na trasie z Warszawy do Krakowa i Katowic ani razu nie osiągnął wartości z lat 90-tych"
    A który to pociąg w 1997 roku jechał 2:21 z WC do Katowic?
    Może ja mam jakąś /lewą/ cegłę, bo najszybsze połączenie jakie mogę znaleźć to 2:32 (EC105 i EC131). Najkrótsze czasy jazdy WC-Kaowice/Kraków były osiągane w 2010 roku.

Powrót na górę