Menu
Kolej na dobrą kolej - Podpisz petycję

Porównaj (11)

Polska - kolejowo odcięta od świata

Podróż pociągiem przez całą Europę jest zazwyczaj sprawna, aż do chwili dotarcia do... granicy z Polską. W większości krajów nawet nie trzeba sprawdzać połączeń, wystarczy pójść na dworzec, w informacji uzyskać wydruk trasy podróży, szybko kupić bilet i skierować się na peron, bo pierwszy pociąg naszego połączenia odjeżdża już za kilkanaście, najwyżej kilkadziesiąt minut. Dalej w trasie przesiadki następują równie sprawnie – zazwyczaj kolejny pociąg mamy po kilkunastu minutach. Tak jest aż do granicy z Polską. I tu następuje szok: musimy czekać kilka godzin. Bo w Polsce pociągi jeżdżą bardzo rzadko. A do granic i przez nie – jeszcze rzadziej.

Czytaj dalej...

Częstotliwość pociągów w Polsce 2 razy niższa od średniej unijnej

Pociąg raz na kilka godzin? To znaczy, że jesteśmy w Afryce albo w... Polsce. W znakomitej większości krajów Europy kolej wygląda zupełnie inaczej. Nawet na najbardziej bocznych liniach pociągi kursują co najmniej co godzinę od rana do wieczora. W najgorszym razie, na tych naprawdę najsłabszych liniach, poza szczytem mogą być co dwie godziny. Czy pod względem częstotliwości ruchu pociągów można w sposób mierzalny porównać różne kraje?

 

Czytaj dalej...

CMK: Modernizacja trwa - i trwać ma!

Od wielu lat trwa modernizacja Centralnej Magistrali Kolejowej - chluby polskiej kolei. Prowadzona jest bez żadnej koordynacji, co w spółce PKP Polskie Linie Kolejowe SA jest normą. Najpierw zamyka się odcinek toru, żeby wymienić sieć trakcyjną. W następnym roku ten sam odcinek zamyka się ponownie - tym razem żeby zrobić dwa mostki. Za rok, żeby zrobić jeszcze jeden mostek, i tak dalej.

Czytaj dalej...
Subskrybuj to źródło RSS