Menu
Kolej na dobrą kolej - Podpisz petycję

Dzięki nam 16 województw dostało w sumie o 300 milionów euro więcej na remonty torów i nowy tabor kolejowy.

Dzięki naszej interwencji pasażerowie przestali przepłacać za bilety - PKP musiało skorygować zawyżone odległości w systemie biletowym.

Zapobiegliśmy przesunięciu przez rząd 1,2 mld euro funduszy unijnych z kolei na drogi w 2011 r.

M.in. dzięki nam udało się przeprowadzić rewitalizacje linii kolejowych - tańsze i szybsze od pełnych modernizacji. Skrócono czas jazdy m.in. z Warszawy do Wrocławia z 5 do nieco ponad 3,5 godziny

Dzięki naszym interwencjom obecnie przy inwestycjach kolejowych stosuje się lepsze rozjazdy, nie wymagające zwalniania aż do 40 km/h i w wielu miejscach wyższe perony – równe z poziomem podłogi w nowych pociągach.

Ułożyliśmy rozkład jazdy Kolei Mazowieckich na rok 2010/11, dzięki czemu pociągi zaczęły jeździć w cyklach, równomiernie (w efekcie zmniejszyło się zatłoczenie wywoływane długimi przerwami między pociągami), a przewoźnikowi przybyło pasażerów mimo znaczących podwyżek cen biletów.

 

Wykonaliśmy pierwszą analizę uruchomienia połączeń kolejowych z Tychów do Katowic, dzięki czemu do Tychów, miasta zbudowanego wokół linii kolejowej, powróciły pociągi.

Zapobiegliśmy likwidacji przewozów kolejowych na liniach Tłuszcz - Ostrołęka i Nasielsk - Sierpc.