Menu
Kolej na dobrą kolej - Podpisz petycję

Komunikacja miejska

Trasa Łazienkowska dla tramwajów i BRT! Raport CZT

Centrum Zrównoważonego Transportu przekazało władzom Warszawy raport CZT nr 1/2015 poświęcony Trasie Łazienkowskiej. Przedstawiono w nim możliwość wprowadzenia w środek Trasy bezkolizyjnego korytarza dla tramwajów lub autobusów (BRT) lub obu środków jednocześnie. Eksperci CZT uważają bowiem, że miejscem dla pojazdów komunikacji miejskiej na Trasie powinny być środkowe pasy ruchu, które nie przecinają się z wjazdami i zjazdami w Trasy w każdym węźle. Według Krzysztofa Rytla tak powstała linia szybkiego tramwaju lub BRT miałaby parametry niemal dorównujące metru, przy wielokrotnie niższych kosztach.

Czytaj dalej...

Most Łazienkowski: Po odbudowie środkiem szybki tramwaj lub BRT?

Tak chce Komisja Dialogu Społecznego. W przyjętej wczoraj uchwale apeluje o "poprzedzenie prac projektowych szybkim wykonaniem studium analizującego możliwości wprowadzenia w korytarz trasy wysokowydajnego, nowoczesnego środka transportu publicznego (...). Wstępnie wydaje się, że pożądanym rozwiązaniem docelowym byłoby wprowadzenie linii szybkiego tramwaju, wydzielonej jezdni szybkiego autobusu (BRT) lub wariantu mieszanego – wydzielonej jezdni autobusowo-tramwajowej" tworzącej linię np. od Dworca Zachodniego do CH Promenada przy ul. Ostrobramskiej.

Czytaj dalej...
Subskrybuj to źródło RSS