Menu
Kolej na dobrą kolej - Podpisz petycję

Lubaczów, Horyniec-Zdrój: od grudnia 5 razy więcej pociągów do Jarosławia?

Bez zwiększania dotacji możliwe jest zwiększenie liczby połączeń kolejowych na linii do Lubaczowa i Horyńca-Zdroju z 1 do 5 par, a na całym Podkarpaciu o 46%.  Dokładny plan finansowy opracowało Centrum Zrównoważonego Transportu i przekonuje marszałka województwa.


W ramach projektu Kolej na dobrą Kolej CZT opracowało projekt uzdrowienia przewozów kolejowych na Podkarpaciu. Przewiduje on zwiększenie liczby pociągów regionalnych o 46% przy braku wzrostu dofinansowania ze strony samorządu. Jak to możliwe?

- Nasze analizy potwierdziły możliwość znacznego zwiększenia efektywności przewozów - mówi Stanisław Biega z CZT. - W tej chwili pociągi w czasie 12-to godzinnej zmiany wykonują w Podkarpackiem 2-3 kursy, a przez większość czasu stoją. Wraz z załogą. W naszej propozycji jeżdżą wahadłowo przez cały dzień w stałych taktach.

Na linii Jarosław – Horyniec-Zdrój według propozycji CZT pociągi jeździłyby co 3 godziny przez cały dzień. Na innych liniach, np. do Zagórza - co 2 godziny, a na linii Dębica - Rzeszów – Przemyśl, co godzinę. Ponieważ koszty takie jak wynagrodzenia czy utrzymanie taboru są już pokryte niewiele potrzeba, aby uruchomić dodatkowe kursy. Dodatkowe koszty w całości pokryją wpływy od nowych pasażerów.

istota proponowanej reformy - podkarpacie

 Ci pojawią się wraz ze zwiększeniem częstotliwości. Obecnie dzięki promocyjnej "Taryfie Podkarpackiej" kolej jest konkurencyjna cenowo względem autobusów, a dzięki przeprowadzonym remontom na wielu trasach również pod względem czasu jazdy. Jedynym minusem jest nieakceptowalnie niska częstotliwość.

 

Można inaczej

Na linii Poznań - Wągrowiec, gdzie w ciągu ostatnich 3 lat zwiększono liczbę pociągów 2-krotnie, liczba pasażerów wzrosła trzykrotnie. Podobnie na linii Kraków - Wieliczka gdzie liczbę pociągów zwiększono z 13 do 35 par (odjazdy dokładnie co pół godziny) liczba pasażerów wzrosła z kilkuset do 2,3 tys. dziennie.

Zwiększenie efektywności jest tak duże, że zwiększenie liczby kursów o 46% wcale nie powoduje większego zapotrzebowania na tabor. Wprost przeciwnie. Obecnie w dzień roboczy w województwie wyjeżdżają 23 składy. W projekcie CZT byłoby ich tylko 17. To da dodatkową korzyść - prawie cały używany tabor będzie nowy. I oszczędności z powodu braku kosztów utrzymania 7 starych składów elektrycznych. 

 

Normalna kolej dla Lubaczowa i Horyńca-Zdroju

Jedną z linii, która najbardziej zyskałaby na zmianach, jest trasa z Jarosławia do Lubaczowa i Horyńca Zdroju. W tej chwili, poza sezonowym pociągiem pospiesznym Antares, między Jarosławiem (39 tys. mieszkańców) i Lubaczowem (12 tys. mieszkańców) kursuje jedna para pociągów. W soboty pociągu nie ma w ogóle. W propozycji CZT dla linii Jarosław – Horyniec-Zdrój pociągi ruszają ze stacji w Jarosławiu o: 6:35, 12:35, 15:35, 18:35 i 21: 35 – a więc jeżdżą przez cały dzień praktycznie w 3-godzinnym takcie. Z Lubaczowa pociągi do Jarosławia wyruszają o godzinie: 5:33, 8:33, 14:33, 17:33, 20:33.

 

 LOGO Kolej na kolej

Podpisz petycję

Wkrótce CZT zaprezentuje swoje analizy urzędnikom wojewódzkim. Jednak aby zwiększyć poparcie zbiera podpisy pod petycją do Marszałka. To bardzo ważne, żeby było ich jak najwięcej. Dlatego podpisz się i Ty. Podpisanie petycji w Internecie zajmuje tylko chwilę, wystarczy wpisać: imię, nazwisko, miejscowość i adres e-mail.

Najlepiej podpisać za jednym kliknięciem wszystkie petycje projektu Kolej na dobrą Kolej tutaj >>>.
Zapoznać się ze szczegółowymi materiałami dla województwa podkarpackiego oraz podpisać petycję tylko dla tego województwa można tutaj >>>.

 

Proponowany rozkład jazdy dla linii Jarosław – Lubaczów – Horyniec-Zdrój

proponowany rozkład jazdy na trasie Jarosław - Horyniec Zdrój

proponowany rozkład jazdy na trasie Horyniec Zdrój - Jarosław

Ostatnio zmienianypiątek, 05 luty 2016 14:51
Powrót na górę