Menu
Kolej na dobrą kolej - Podpisz petycję

Kolej to przeżytek? Nie na Mazowszu

W ciągu ostatnich 10 lat przewozy kolejowe na Mazowszu (aglomeracyjne i regionalne) wzrosły dwukrotnie.

 

Kolej to przeżytek? Przejdzie do historii jak dyliżanse i gołębie pocztowe? Przykłady zagraniczne dowodzą, że nie. Ale już nie tylko zagraniczne. Na przykład na Mazowszu przewoźnicy regionalni i aglomeracyjni przewożą dziś dwa razy więcej pasażerów niż 10 lat temu. Koleje Mazowieckie w 2005 roku (pierwszym istnienia spółki, wydzielonej wtedy z PKP Przewozów Regionalnych) przewiozły 40 mln pasażerów, a w zeszłym roku ponad 62 miliony.

Jeszcze dynamiczniej zwiększają się przewozy Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie, która uruchomiła pierwszy pociąg jesienią 2005 roku i do końca tego roku zdołała przewieźć tylko 600 tysięcy osób. W następnym roku było to już ponad 3,5 miliona przewiezionych pasażerów, a w zeszłym roku aż 25,6 mln pasażerów. Na tym tle wzrosty przewozów w WKD są niewielkie, ale systematyczne. W ciągu 10 lat liczba przewożonych pasażerów wzrosła z niecałych 6.5 do prawie 8 mln rocznie.

MAZOWSZE POSZCZEGOLNE

Łączne przewozy tych 3 spółek wzrosły z 47 mln w roku 2005 do ponad 96 mln w 2014, czyli o 104%. Warto zwrócić uwagę, że odbywa się to przy odmiennym trendzie ogólnokrajowym. W tym samym czasie wzrost przewozów całej kolei w Polsce wyniósł tylko 4% (z 251 do 260 mln pasażerów).  W związku z tym udział Mazowsza w przewozach kolejowych pasażerów w kraju wzrósł z 18 do 37%.

Jeśli chciałbyś aby także w innych regionach przewozy pasażerskie rosły koniecznie podpisz naszą petycję Kolej na dobrą kolej! Projekt Kolej na dobrą kolej>>> to propozycja uzdrowienia kolei pasażerskiej w 8 regionach i na 2 trasach międzywojewódzkich. Wejdź koniecznie i poprzyj te zmiany. Twój podpis jest bardzo cenny

LOGO Kolej na kolej  

 

Ostatnio zmienianyponiedziałek, 23 maj 2016 17:02
Powrót na górę