Menu
Kolej na dobrą kolej - Podpisz petycję

Legionowo: dworzec z felerami

Dworzec w Legionowie, fot. K. Rytel Dworzec w Legionowie, fot. K. Rytel

Dwa tygodnie od otwarcia dworca w Legionowie nadal nie działają w nim kasy, widać też inne niedogodności.

 

23 września, dwa tygodnie od otwarcia dworca w Legionowie, które odbyło się 11 września 2016 r., odwiedziliśmy nowy obiekt.

Architektura budynku cechuje się wątpliwym gustem. Chodzi oczywiście o te zaokrąglenia.

Architektura dworca w Legionowie cechuje się wątpliwym gustem.

Architektura dworca w Legionowie cechuje się wątpliwym gustem.

Co gorsza, z budynku do przejścia podziemnego pod torami nie przejdziemy "suchą nogą". W inwestycji za kilkadziesiąt milionów nie pomyślano o kilkumetrowym daszku.

Do przejścia podziemnego pod torami nie przejdziemy "suchą nogą"

W całym węźle przesiadkowym nie działa na razie informacja o ruchu pociągów. O ile to jeszcze można zrozumieć, gdyż odpowiada za nią spółka kolejowa i stanowi ona element większego projektu na dłuższym odcinku linii kolejowej, to całkowitym absurdem jest, że nigdzie na dworcu ani w jego okolicy dotąd nie ma czynnej kasy biletowej!!!

Na dworcu ani w jego okolicy dotąd nie ma czynnej kasy biletowej

Za to zadaszenie terminala autobusowego jest estetycznie nawet udane, choć znowu - ochrona przed opadami nie jest pełna.

Zadaszenie terminala autobusowego jest estetycznie nawet udane

Niestety zastosowano tandetne stojaki rowerowe, do których nie można przypiąć obu kół i ramy.

zastosowano tandetne stojaki rowerowe, do których nie można przypiąć obu kół i ramy.

Na parterze dworca jest szereg lokali handlowo - usługowych, na razie niezagospodarowanych. Niestety nie możemy liczyć w przyszłości na jakiekolwiek jedzenia na dworcu. Żaden z lokali nie jest wyposażony w instalację wodno-kanalizacyjną.

Nie możemy liczyć w przyszłości na jakiekolwiek jedzenia na dworcu.

Nie możemy liczyć w przyszłości na jakiekolwiek jedzenia na dworcu.

Całe pierwsze piętro budynku zajmuje biblioteka miejska (mediateka). I już działa.

Całe pierwsze piętro budynku zajmuje biblioteka miejska.

Natomiast drugie piętro powierzchnia wielofunkcyjna.

Drugie piętro dworca zajmuje powierzchnia wielofunkcyjna.

Z taką oto okrągłą salą projekcyjną.

Drugie piętro dworca zajmuje powierzchnia wielofunkcyjna.

Po drugiej stronie torów działa już jeden z dwóch piętrowych parkingów. Obok niego znajduje się pochylnia do przejścia pod torami. Wielka szkoda, że nie zrobiono szerszej, z wygodną ścieżką rowerową. Mimo zatem wybudowania przejścia pod linią kolejową dla rowerzystów nadal dzieli ona miasto.

Pochylnia do przejścia pod torami nie przystosowana dla rowerzystów

A tak to się robi w krajach cywilizowanych (Utrecht).

Tunel pieszo-rowerowy pod torami w Utrechcie

Nadal trwa budowa parkingu po stronie zachodniej linii kolejowej.

Tunel pieszo-rowerowy pod torami w Utrechcie Nadal trwa budowa parkingu po stronie zachodniej linii kolejowej.

Niestety wydaje się, że jest on całkowicie zbędny. Tak wyglądało wykorzystanie najwyższego poziomu na parkingu czynnym w piątek o godzinie 14.00.

Wykorzystanie najwyższego poziomu na parkingu w Legionowie.

Budowa węzła komunikacyjnego na stacji Legionowo jest inwestycją miasta Legionowo i została dofinansowana kwotą 9,6 mln CHF (ok. 36 mln zł) ze środków szwajcarskich (Swiss Contribution).

Ostatnio zmienianyczwartek, 29 wrzesień 2016 16:15

2 komentarzy

  • arti
    arti sobota, 01, październik 2016 07:26 Link do komentarza

    Widać że dworzec dopiero rusza więc na ocenianie czy parking jest potrzebny czy nie jest za wcześnie. Podobnie kiedyś był wielki hałas o puste pociągi na lotniko czy tramwaje na Tarchomin. Nie wiem jak z pociągami ale tramwaje jadą pełne. Ale mimo wszystko brawo dla miasta za inwestowanie w komunikacje publiczną. Nie jest to standard w podwarszawskich miastach.

  • wudeer
    wudeer czwartek, 29, wrzesień 2016 21:16 Link do komentarza

    kasę i daszek można uzupełnić, brak kanalizacji w lokalach usługowych trudniej, ale i tak fajnie, że miasto wybudowało dworzec, lepszy taki niż osiągnięcie PKP w Mławie ;-)

Powrót na górę